Kajak och skönt häng (9 oktober)

Under vår heldag i Vang Vieng besökte vi en vattengrotta och paddlade kajak. Tyvärr blev det inga bilder av detta eftersom min kamera inte tål vatten… På bild nedan kan man i alla fall se grottmynningen. Vi flöt på stora gummiringar (syns till höger i bild) och drog oss fram med hjälp av ett rep genom grottgångar som sträckte sig flera hundra meter! Vissa delar var det ganska strömt.

Kajakturen var ganska lugn, men några av kanoterna kantrade både en och två gånger. Det är helt klart något jag kan tänka mig göra igen! Gärna i en mer ström flod.

I Vang Vieng delade jag rum med ett par sköna finnländare medan Roald och Christian bodde på ett annat hotel. På kvällarna satt vi från hotellet och hängde i trädgården tillsammans med andra sköna människor. Jag passade på att leka lite med kamerainställningarna och fick lite kul effekter.

3 tankar om “Kajak och skönt häng (9 oktober)

  1. Pingback: Vientiane « Söder om Sverige

Lämna en kommentar